17 Ocak 2012 Salı

MFÖ - Mecburen

İşe ilk girdiğimde verdigimiz zamanlamalarda isi yollayamadıgımız zaman, musteri toplantıya gelecegi zaman, lansman sunumlarında elim ayagıma dolanırdı. Masamda oturur işin gelicegi zamanı bekler stresten bacagımı sallardım deli gibi :)
...
Müşteri temsilcisi yalanları:
  • 45 dakikalık yola toplantıya 10 dk varken çıkılır "Ay çok trafik vardıııı" denir. Bu bir klasiktir çeşitli varyantları vardır. 
  • Bir işi atladıysan ve müşteri işin durumunu sormak için aradıgında "Mail gelmedi valla, bir daha yollar mısın?" 
  • Acil olan bir işin baskı dokumanı daha ftp'ye yüklenmeye baslamadan müşteri ya da matbaa ararsa "bir 5 dakika once basladım yuklemeye, dosya cok yuklu o yuzden yavas yukleniyor yukleme tamamlansın bilgi verecegim." 
  • Bir isten prova alınır ve musteriye gonderilir renklerin kontrolu icin "Baskıda bu renk cıkmıcak bu digital prova oldugundan birebir renkleri vermez." diyip, ikna edilir. 
  • Kreatiften gelen is icinize sinmediginde "valla musteriden revizyon geldi, soyle mi yapsak diyor. Ne dersin?" (ki bu yaptıgınızı kreatif fark ederse tüm ajansın icinde sizi rencide eder) :) 
  • Musteriden gelen brief'i ekibe gecerken bir bilgiyi vermeyi unutursan "Valla musteri soylememis ama istersen arayıp sorabilirim." denir. 
  • Müşteri gün içinde 10 kere revizyon vermiş, akşamüstü yine arıyor, ufak bir revizyonum var .... diyor. Cevap: Ekip cıktı yarın erken bir saatte paylasalım hızlıca.
  • ...
Bu liste uzar gider ama tadında bırakmak istiyorum :)
...
Son olarak, bu şarkıyı paylaşasım geldi şuanda işte olduğumdan ötürü...
Bir de karikatür paylaşacağım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder